Disney Book TAG


Znowu przychodzę do Was z TAGiem, ale kiedy zobaczyłam do jakiego wspaniałego TAGu nominowała mnie autorka bloga Chaos myśli musiałam zrobić Go jak najszybciej. W końcu kto nie kocha Disneya? Z filmów Disneya się nie wyrasta, a wręcz mam wrażenie, że dojrzewa się do nich.




1. Mała Syrenka - Bohater, który czuje się wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Pierwszą bohaterką, która przychodzi mi na myśl jest America z "Rywalek". Dziewczyna zbyt niepokorna, aby znaleźć się w pałacu, nie potrafiąca się do końca odnaleźć w całym szumie, który tworzy się wokół jej osoby. Lubię w tej bohaterce to, że czuje się nieswojo, ale to nie blokuje jej osobowości. Nadal walczy o swoje racje, mimo pewnego zagubienia.

2. Kopciuszek - Bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.
To śmieszne, ale jako naszego Kopciuszka uznam Matta Kinga  ze "Spadkobierców". Czytałam tę książkę we wrześniu, wcześniej już widziałam film, który chyba stał się popularniejszy od swojej podstawy. Matt przechodzi daleką drogę od pochłoniętego biznesem mężczyzny do opiekuńczego ojca. Trudna sytuacja w jakiej się znajduje zmienia jego zachowanie zupełnie. Serdecznie polecam też tę książkę, ponieważ żałuję okropnie, że nie jest jakaś szczególnie rozpowszechniona.

3. Królewna Śnieżka - Książka, w której bohaterowie diametralnie się od siebie różnią.
Do głowy przyszły mi "Papierowe miasta" Johna Greena. Margo tak wyrazista, indywidualna. Q stojący na uboczu, inteligentny, wrażliwy. Poza tym Radar, którego absolutnie uwielbiam, intelektualista. Jest też Ben silący się na zabawnego macho, co mu absolutnie nie wychodzi. W "Papierowych miastach" mamy mieszankę absolutnie różnych osobowości.

4. Śpiąca Królewna - Książka podczas, której zasnęłaś czytając ją.
To chyba "Światło między oceanami", kolejna tak skrajnie niedoceniona pozycja. To, że zasnęłam w czasie jej czytania nie znaczy, że była zła, przeciwnie była tak dobra, że czytałam ją do późnej nocy, aż mój organizm tego nie wytrzymał i padł.

5. Król lew - Bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.
Szukam w głowie i szukam, a nic nie przychodzi mi na myśl, a przecież nie można pominąć kategorii nawiązującej do tak prześwietnej bajki jak "Król lew" (zdradzę Wam, że jeszcze 3 dni temu sobie ją odświeżałam). Mam! Lena z "Delirium" w dzieciństwie traci matkę, jej zniknięcie bardzo odbija się na psychice dziewczyny. Uwielbiam tę serię, może dlatego, że to pierwsza seria młodzieżowa, po którą tak naprawdę sięgnęłam. Chętnie do niej powrócę za jakiś czas.


6. Piękna i Bestia - Książka, której się obawiałaś, a okazało się, że jest wspaniała.
Kolejna z mojej listy ulubionych bajek Disneya, a dołączamy do niej "Złodziejkę Książek" Markusa Zusaka. Bałam się po nią sięgać. Tak trudny i przerabiany miliony razy temat, a oprócz tego narratorem zostaje Śmierć? Zrobienie z tego dobrej książki tak ciężkie, a jednak wykonalne. Myślę, że książka zdecydowanie powinna trafić na jakąś listę lektur.

7. Alladyn - Bohater, którego życzenie się spełniło.
Po raz kolejny wrócę do "Jesiennej miłości" Nicholasa Sparksa. Landon pomaga spełnić marzenia Jamie. Nie chcę zdradzić zbyt dużo, ale goni ich uciekający wspólnie czas, a oni dążą do spełniania swoich życzeń. Uwielbiam tę opowieść. Chyba muszę do niej wrócić kolejny raz.

8. Mulan - Bohater, który udawał kogoś kim nie jest.
Moja ulubiona bajka ze wszystkich jakie obejrzałam. Nie chcę spoilerować, więc po prostu Natsya Kashnikov z "Morza spokoju". Mam nadzieję, że dobrze pamiętam, ponieważ już jakiś czas temu czytałam tę powieść. W każdym razie ta bohaterka zasługuje na miano Mulan (Ja zawsze chciałam nią być no, ale niech już jej będzie :( )

9. Toy Story - Książka, której bohaterów chciałbyś ożywić.
Zdecydowanie bohaterowie "Charliego" Stephana Chboskiego. Trójka głównych bohaterów to tak wyjątkowi ludzie! Poza tym uwielbiam tę krótką powieść. O dojrzewaniu, smutku, przyjaźni. We're all infinitie.

10. Disney Descendants - ulubiony czarny charakter. 
Nie mogłam wybrać nikogo innego. To musiał być Prezydent Snow z "Igrzysk śmierci". Mało który czarny charakter ma tyle, klasy, ma swoją historię i do tego trudno go nie lubić w tej jego złości z różą. PS: Czy tylko ja nie wiem co to jest Disney Descendants?


Chyba nie umiem robić TAGów, raz piszę za długo, raz za krótko :D.
Tym razem nominuję tylko autorkę bloga Lekturia.
 Jakie są Wasze ulubione filmy Disneya? Czekam na Wasze komentarze. Niedawno też pojawił się przycisk obserwuj i mam nadzieję, że znajdzie się kilku obserwatorów mojego bloga :)


10 komentarzy:

  1. u mnie też było wczoraj bajkowo ^ ^ Mulan <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem ludzi, którzy nie kochają tej bohaterki :D

      Usuń
  2. Bardzo, bardzo dziękuję za nominację:) Oczywiście jak najszybciej wykonam. Uwielbiam Disney'a <3
    Piszesz w sam raz:) Tagi w Twoim wykonaniu czyta się miło i przyjemnie.
    Pozdrawiam,
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że spodobał Ci się ten TAG i postanowiłaś go wykonać! :) Szkoda, że praktycznie mało którą książkę z tego zestawienia kojarzę, chociaż mam na uwadze przeczytanie "Papierowych miast" oraz "Morze spokoju". :) No i oczywiście zgadzam się co do "Jesiennej miłości".
    Pozdrawiam
    A. :)

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak staram się wybierać dość popularne pozycje. Przez długi czas chłonęłam wyłącznie książki z biblioteki w moim małym miasteczku, a jak wiadomo, bestsellerów tam nie było :D. Jeszcze raz dziękuję za nominacje :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, uwielbiam Disney'a, ale przy niektórych pytaniach mogłabym mieć problem z dobraniem odpowiedniej książki. Trochę żałuję, że nie znalazł się tutaj też Piotruś Pan ani Pocahontas, ale muszę jakoś to przeboleć.

    www.szept-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy tag. Nigdy się z takim nie spotkałam. Uwielbiam filmy Disneya. Kojarzą mi się z dzieciństwem. W kategorii " Bohater który przechodzi metamorfozę" dałabym McQueena z Aut, bo tak właściwie to on się zmienił.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Disneya :) Fajny Tag. Zapraszam do mnie :)
    http://first-page-book.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń