"Klucz niebios" - James Frey i Nils Johnson-Shelton

Zostało ich 9. Ilu z nich przeżyje? Kto odnajdzie klucz niebios i zdobędzie przewagę w grze? Do czego będą musieli posunąć się gracze? A może uda się przerwać Endgame? Zapraszam na recenzję drugiego tomu serii Endgame.

Klucz Ziemi został odnaleziony, teraz czas na Klucz Niebios. Graczy zostało 9., część z nich chce zwyciężyć, a część przerwać tę grę. Dzięki temu, że graczy zostało mniej bohaterów, w tej części możemy poznać ich bliżej. Rozdziały są odrobinę dłuższe, a czytelnik poznaje motywy zabójców.

"Nie ma ozdrowienia bez ran. Nie ma oczyszczenia bez brudu. Nie ma przebaczenia bez śmierci."

Fabuła pędzi jak w poprzedniej części, ale czytając, nie gubiłam wątków i wszystko było jasne. Nie było czasu na nudę. Bez problemu powróciłam do klimatu tej powieści. Nadal podoba mi się pomysł z zagadkami pojawiającymi się w powieści.

"Żyjcie, umierajcie, kradnijcie, kochajcie, nienawidźcie, zdradzajcie, mścijcie się. Co tylko chcecie. Endgame jest zagadką życia, powodem śmierci. Grajcie. Co ma być to będzie."

Tak jak poprzedniej części nie polecałabym młodszym czytelnikom, tak tej po prostu zakazałabym. Powieść jest brutalna, a w dodatku w całą akcje wplątane jest dziecko. Bezlitośni Stwórcy i okrutni zabójcy tworzą razem książkę dla wielbicieli "ostrej jatki".


Minusem na pewno jest to, że powieść nadal przypomina "Igrzyska śmierci" i kolejny raz brakuje mi wcięć akapitowych.

"Klucz do raju posiadają wszyscy ludzie, co do jednego. Każdy jest bogiem swojego wszechświata."

Najczęściej podoba mi się najbardziej pierwszy tom serii i jak na razie jest podobnie. O wiele bardziej wciągnęło mnie "Wezwanie", ale jeśli już zaczęliście Endgame to zdecydowanie kontynuujcie, bo "Klucz niebios" jest warty uwagi.

Wydawnictwo: Sine Qua Non 
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Liczba stron: 505

Za udostępnienie książki dziękuję wydawnictwu SQN.


6 komentarzy:

  1. O I części już słyszałam, II także mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie ma się co zastanawiać ;)

      Usuń
  2. Czytając tą opinię utwierdzam się w przekonaniu, że powinnam po tą serię sięgnąć :)

    Tak przy okazji: masz bardzo fajny styl pisania ;)

    House Of Books

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Cię do LBA ;)
    Więcej tutaj: http://wysnioneksiazki.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń