"Ostatnie dni Krolika" - Anna McPartlin

Czy o smutnym temacie można napisać z humorem? Jak ubrać smutek, rozstanie, chorobę w wesołą oprawę? Jak ująć to wszystko tak, żeby czytelnik śmiał się przez łzy? Tego dowiecie się po przeczytaniu książki, której recenzję dziś Wam przedstawię.

"Ostatnie dni królika" opowiada o czterdziestoletniej Mii, która powoli przegrywa walkę z rakiem. Każdy z jej najbliższych w inny sposób próbuje pogodzić się z nieuniknionym rozstaniem, a dla bohaterki dni w hospicjum to dni wypełnione wspomnieniami o jej pierwszej miłości, Johnnym.

"Nie potrzebowała bóstw, by zachwycać się cudownością świata i odczuwać pełnię radości, miłości i zadowolenia. Żyła chwilą. Nie obchodziło jej, co potem, w ogóle się tym nie interesowała."

Powieść ukazuje 9 dni z życia rodziny. Każdy z bohaterów przedstawia historię ze swojego punktu widzenia. Poznajemy matkę ciągle wierzącą w to, że ocali swoją córkę, ojca, który traci nadzieję, brata rock`n`rollowca oraz starszą siostrę, która przekonuje córkę Królika, że jej mama wyzdrowieje. Czytamy o ich kłótniach, wspólnym przeżywaniu smutku.

Rodzina Mii jest tak różnorodna, że w tej z pozoru wyjątkowo smutnej powieści znajdziemy dużo humoru. Autorka na zmianę wzrusza i rozśmiesza czytelnika, a poszczególnych bohaterów trudno nie lubić. Moją uwagę szczególnie przykuł brat, który stara się pokazać rodzinie, że potrafi prowadzić ustatkowane życie oraz zdesperowana matka, która do powieści wprowadza największą dawkę humoru ze wszystkich bohaterów.

"Perspektywa śmierci zdawała się w ogóle jej nie przerażać. Tak właściwie, kiedy się nad tym zastanawiała, to idea wieczności wydawała się o wiele bardziej niepokojąca."

"Ostatnie dni Królika" to pozycja, która przynosi czytelnikowi wiele emocji. Czytając ją, poczujecie się jakbyście byli częścią tej rodziny. Ja sama wielokrotnie wylewałam nad nią łzy. Mimo pewnego poczucia humoru to nadal jedna z najsmutniejszych powieści, jaką dane mi było przeczytać.

Wydawnictwo: HarperCollins
Liczba stron: 400
Tłumaczenie: Marcin Wróbel

12 komentarzy:

  1. Jest to książka, po którą z pewnością sięgnę! już wpisuję do notesu... żeby nie zapomnieć!

    Pozdrawiam i zapraszam: https://zaczytanaweni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że po lekturze tej książki byłabym nieco zdołowana, a tego nie chcę.
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, mimo wszystko jest smutna.

      Usuń
  3. Akurat dzisiaj odwiedziłam bibliotekę i znalazłam ten tytuł na półce - nie mogłam się oprzeć wypożyczeniu, bo czytałam już sporo recenzji na plus o tej książce. Po Twojej recenzji tym bardziej widzę, że był to trafny wybór. :)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, chętnie też przeczytam Twoją recenzję tej książki! :D

      Usuń
  4. Słyszałam wiele pozytywnych słów na temat tej książki, Ty też polecasz, więc co mi zostało? Trzeba pamiętać o tej książce i w końcu ją przeczytać! ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, polecam, tylko trzeba się na nią odpowiednio nastroić i przygotować opakowanie chusteczek ;). Płakałam od samego początku

      Usuń
  5. ostatnio zainteresowała mnie zapowiedź książki tej autorki, która ma wyjść pod koniec sierpnia, jeśli mi się spodoba to sięgnę również po Ostatnie dni królika, które wydają się być idealną lekturą na jesienne, deszczowe wieczory. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też będę polować na tę nowość. Mam nadzieję, że będzie chociaż równie dobra jak "Ostatnie dni królika" :)

      Usuń
  6. Książka zainteresowała mnie już jakiś czas temu, więc z całą pewnością po nią sięgnę. Nie wiem tylko kiedy, ale mam nadzieję, że jeszcze w tym roku. Chociaż czytałam opinie, że ta książka jest po prostu mdła i nieciekawa, ale ile osób, tyle różnych opinii :)

    Pozdrawiam, Dakota z 97books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, opinii jest wiele, ale ja sądzę, że mimo ciężkiego tematu jest napisana ciekawie i z nutką humoru. Sama jednak musisz spróbować :D

      Usuń