Summer reader book TAG

Dziś przychodzę do Was z TAGiem. Dla mnie trochę rozluźniający post, a tematyka w sam raz na początek drugiej połowy wakacji. Zapraszam.

1. Lemoniada

Książka, która gorzko, żałośnie się zaczęła, a potem stała się lepsza.

Do głowy przychodzi mi tylko "Powód by oddychać" Rebecci Donovan. Przez znaczną część powieść była nudna i monotonna, ale końcówka wywołała u mnie spore emocje, i troszkę zamieniłam zdanie na temat tej serii.

2. Złote słońce

Książka, która wywołała u Ciebie niezrównany uśmiech.

Innej pozycji wybrać nie mogłam. Każdy felieton Reginy Brett sprawia, że się uśmiecham i wiem, ze życie jest dobre. Liczba pięknych historii i ludzi pojawiających się w tej książce musi zmusić do uśmiechu. "Jesteś cudem" sprawia, ze chce się żyć.

3. Egzotyczne kwiaty
Książka, której akcja rozgrywa się w innych krajach.

Właściwie przez jakiś czas zastanawiałam się nad wyborem. "W innych krajach"? No cóż. Rzadko czytam powieści, w których akcja toczy się w Polsce, więc pasowałaby prawie każda. Wyróżnia się jednak "Cień wiatru" Zafona, ponieważ w tej powieści pojawia się wiele opisów Barcelony.

4. Cień drzewa
Książka, w której mroczny bohater zostaje przedstawiony jako pierwszy.
Tu nie mogło pojawić się nic innego. "Złodziejka książek" Markus Zusak. Śmierć jest narratorem całej powieści. Nie ma chyba mroczniejszego bohatera w żadnej powieści.

5. Plażowy piasek

Książka, która była ciężka w czytaniu, a jej akcja ledwo rozwinięta.

Wybrałam tutaj "Wyznaję", ponieważ ta powieść to prawdziwa cegła i nie czytało mi się jej lekko. Jednak podobała mi się. Akcja nie była najważniejsza. Pozycja ciężka, ale dająca do myślenia.

6. Zielona trawka

Bohater, który był tak pełen życia, że aż się uśmiechałeś.

W Lou Clark jest tyle życia, że nie da się nie uśmiechnąć. Wyjątkowo ekscentryczna, na swój sposób zabawna, żywiołowa i energiczna. Idealnie pasuje do tej kategorii.

7. Arbuz

Książka, która miała jakiś soczysty sekret.

"Zaginiona dziewczyna" to tak genialna powieść! Do połowy zupełnie nic nie wiemy o tym kto porwał główną bohaterkę. Rozwiązanie zagadki jest świetne. Polecam, ale troszkę straszny czytelnikom.

8. Kapelusz na Słońce

Książka osadzona w wielkim wszechświecie.

Tym razem zupełnie nic nie przychodzi mi do głowy. Możecie mi coś polecić ;)

9. BBQ

Książka, której bohater został przedstawiony jako przystojniak.

Kolejny raz wspomnę o "Igrzyskach śmierci". Finnick, nic więcej nie trzeba tłumaczyć. Dziewczyny, rozumiecie mnie.

10. Summer fun
Kogo nominuję?
Na początku dziękuję za nominację autorce bloga https://bookowelowe.blogspot.gr/
Kogo ja nominuję? Niech każdy kto ma bloga, a to czyta czuje się nominowany :)

Dajcie znać czy lubicie TAGi i chcecie je czytać na blogu, dajcie też swoje propozycje do poszczególnych kategorii! Zachęcam też do obserwowania, żebyście na bieżąco mogli śledzić moje nowe wpisy :)

17 komentarzy:

  1. Świetny tag :D Może kiedyś sama zrobię to na swoim blogu :)
    Pozdrawiam,
    http://www.strefa-aithneblair.pl/
    http://www.sekretny-trop.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam, świetnie się bawiłam w czasie robienia tego TAGu :)

      Usuń
  2. Świetny tag! :) Aż zachęca, by go zrobić u siebie. Może kiedyś, czemu nie. :) Ach, to "Wyznaję" - czeka na mojej półce i wciąż nie mogę się za nią zabrać. Po prostu przeraża mnie ta cegła... :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, świetna zabawa. Na "Wyznaję" trzeba się odpowiednio nastroić :D

      Usuń
  3. Finnick moja miłość <3 Jeszcze jak grał go Sam Claflin *-*
    Bardzo fajne odpowiedzi :D
    bookowelowe.blogspot.com

    Pozdrowienia z Grecji :D
    Anuś ;*
    PS. Musiałam się podpisać Anuś, bo tak kiedyś... a co tam, to tylko wspomnienia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Grecji? O Boże, bo mnie zje zazdrość...
      Nie ma czegoś takiego jak "tylko" wspomnienia ;)

      Usuń
    2. No, nie ma, ale jakbym się rozpisała toby troszku zajęło :P
      A Grecja to było moje marzenie chyba od zawsze, bo zafascynowanie mitologią też od zawsze, tak jeszcze sprzed Percy'ego :P

      Usuń
    3. Jak będziesz miała ochotę to zawsze można na hangoutach ;)
      zazdroszczę :D

      Usuń
  4. Mam wrażenie, że wszyscy już czytali "Zaginioną dziewczynę"! A mój egzemplarz dopiero do mnie idzie, po tylu miesiącach...

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba faktycznie większość książkoholików ma to już za sobą. Pamiętaj tylko jedno, film jest milion razy gorszy. Po przeczytaniu książki nie funduj sobie go :D

      Usuń
  5. Jesteś cudem również wywołała na moich ustach uśmiech. tagi na blogu są ciekawym dodatkiem do recenzji, których jak wiadomo nie da się pisać 3 czy 4 tygodniowo :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie da się, a w TAGu każdy może znaleźć coś co zna, bo książek zawsze pojawia się sporo :D

      Usuń
    2. A tak szczerze, to ja nawet chyba bardziej lubię TAGi :P

      Usuń
  6. Finnick♡ Cień wiatru dopiero przede mną, ale jakoś mi nie po drodze do tej książki;)
    Pozdrawiam, Books-my life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Cień wiatru" nie należy do moich ulubieńców, ale jest bardzo dobry.

      Usuń
  7. Jeżeli chodzi o książkę osadzoną w wielkim wszechświecie to polecam "Autostopem przez galaktykę" Douglasa Adamsa. Styl autora i humor występujący w tej pozycji sprawia, że czyta się ją niezwykle szybko i przyjemnie.

    Pozdrawiam,
    http://czytelniczaeminencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń