Top 5 krótkich powiesci

Dzisiaj mam dla Was kolejne zestawienie. Tym razem przedstawię Wam 5 krótkich powieści, z których żadna nie przekracza 250 stron. Są to powieści, na które nie poświęcicie dużo czasu, ale i tak porwą Was w swój świat.
5. "Drzwi do szczęścia" - Richard Paul Evans
Ta powieść wyróżnia się spośród innych tego autora. Nie ma fabuły. Autor przedstawia w niej swoją teorię czworga drzwi. Zasady przedstawione przez Evansa ukazują w prosty sposób drogę do szczęścia, ale niestety i tak niełatwą do przejścia.

4. "Forrest Gump" - Winston Groom
Na pewno wszyscy kojarzycie film, ale nie każdy wie, że jest też książka. Kocham ten film i zdecydowanie wolę tę historię oglądać. Jednak powieść również jest dobra. Jako ogromna fanka Forresta zdecydowanie polecam.

3. "Charlie" - Stephen Chbosky 
O tej powieści już Wam wspominałam, ponieważ kocham tę historię. "Charlie" opowiada o wycofanym chłopaku. Jest o wiele wrażliwszy niż jego rówieśnicy i wzrusza mnie jego spojrzenie na świat, 

2. "Weronika postanawia umrzeć" - Paulo Coehlo
To jedyne moje spotkanie z Coehlo. Uwielbiam tę powieść, ponieważ często czytam książki o takiej tematyce. Cieniutka książka, ale pełna złotych myśli.

1. "Między książkami" - Gabrielle Zevin
Nie ma nic lepszego niż książka o książkach. Krótka, ale urocza opowieść o księgarzu i jego zmianie z zimnego człowieka w ciepłego mężczyznę. Koniecznie po nią sięgnijcie.


Teraz przepraszam Was za małą liczbę postów w tamtym tygodniu, ale moja siostra brała ślub, a teraz wróciłam z nad morza. W tym tygodniu będę sporo nadrabiać. Spodziewajcie się "Klucza niebios" :)




17 komentarzy:

  1. Ciekawy post, gdyby był nie co dłuższy ranking mogłabyś dodać Planetę Małp, bo jest naprawdę świetną książką.
    Pokazuję czytelnikowi jak wyglądałby świat, gdyby władzę przejął kto inny. Polecam.
    Co do książek, które przedstawiłaś ta na pierwszym miejscu z lekka przypomina mi Opowieść Wigilijną, ale to pewnie z powodu początków bohatera...
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/2016/08/daredevil-vs-punisher.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście w zestawieniu pojawiają się tylko czytane przeze mnie pozycje, dlatego też nie ma "Planety małp", ale może kiedyś uda mi się po nią sięgnąć :D
      Ojej, nie pomyślałam o tym, ale mój opis faktycznie przypomina "Opowieść wigilijną". Całość to jednak zupełnie inna bajka. Chyba, że Scrooge'a dopadłaby jakaś kobietka :D

      Usuń
  2. Z krótkich powieści zdecydowanie polecam między innymi "Niewiedzę" Milana Kundery i "Wyspę" Dmitrija Strelnikoffa. Książki na jedno posiedzenie, półtorej do dwóch godzin i po powieści, ale odciskają się na świadomości tak bardzo, że prędko z głowy nie wychodzą.
    Pozdrawiam,
    http://kackiller.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Niewiedza" mnie zainteresowała, mam nadzieję, że będzie okazja, żeby ją złapać :D

      Usuń
    2. W internetowych dyskontach książkowych i czasem na Empiku jest do wyjęcia za małe pieniążki, więc zdecydowanie polecam, jak i całą twórczość Pana Kundery. :)

      Usuń
    3. Sprawdziłam i jest u mnie w bibliotece, więc na pewno przeczytam :)

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o króciutkie powieści, to moje serce skradła "Byliśmy łgarzami"💗 Przecudowna historia.
    Nie znam żadnej książki z Twojego zestawienia, choć piątą pozycję kojarzę.
    Pozdrawiam! bookwormss-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i oczywiście widziałam Forresta i film na podstawie "Charlie", ale nie miałam zielonego pojęcia, że istnieją książki:)

      Usuń
    2. Faktycznie łgarze mają mniej niż 250 stron! Zapomniałam, a też uwielbiam :(, Forrest i Charlie są super :D

      Usuń
  4. Bardzo lubię czytać takie rankingi - zawsze mogę znaleźć jakąś nową, ciekawą lekturę, po jaką warto sięgnąć. Osobiście zainteresował mnie punkt 1 i 5. ;)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rankingi też fajnie się pisze, a 1. i 5. są super, ale 5. dla fanów motywatorów :D

      Usuń
  5. Nie czytałam jeszcze, żadnej z wyżej wspomnianych książek, ale zainteresował mnie punkt 1 i 4 :D
    Bardzo ciekawy pomysł na posta.
    Uwielbiam czytać rankingi, bo dzięki nim zawsze wyszukam dla siebie kilka fajnych lektur :D
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam "Charlie'go". Podobała mi się ta książka, choć chyba nie w tak dużym stopniu jak Tobie :) "Drzwi do szczęścia nie czytałam, ale czytałam inną pozycję tego autora - "Szukając Noel". I tutaj sytuacja się powtarza. Książka mi się podobała ale nie zwaliła mnie z nóg :D

    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    kochajacaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ogromną fanką Charliego, ponieważ najpierw oglądałam film, który jest dla mnie absolutnie wyjątkowy.

      "Szukając Noel" nie powala, ogólnie większość jego powieści ma swój schemat, ale niektóre są warte uwagi.

      Usuń