Przedpremierowo: "Ślady" - Jakub Małecki

Każdy człowiek w pewnym momencie przeżyje swoją rozpacz. Dla innych może będzie to nie zrozumiałe, ale dla tej osoby to właśnie będzie koniec świata. Właśnie o tym przeczytacie idąc po śladach bohaterów tej książki.

Jakub Małecki ukazuje czytelnikowi katalog wielobarwnych życiorysów. Na kilkunastu stronach opowiada życie każdego z nich. Gorzkie historie przedstawione na kartach powieści intrygują i wywołują w czytelniku głębokie refleksje. Autor opisuje ludzkie tragedie w najlepszy możliwy sposób.

"Są takie miejsca na świecie, że człowiek do nich wraca, choćby nawet nie chciał."

"Ślady" to na pewno nie książka dla każdego. Czyta się ją lekko, ale poruszona tematyka i forma nie są łatwe w odbiorze.  Jest to pozycja dla dojrzałych czytelników, gotowych na nutkę melancholii i miliony kłębiących się w głowie myśli.

Czytając zastanawiałam się, czy bohaterowie, ich emocje i historie nie są zbyt przerysowane. Jednak w pewnym momencie uświadomiłam sobie, że takie jest życie. Często płaczemy za długo, śmiejemy się za głośno, a historie, które nas spotykają są niewiarygodne. 

"Życie jest bardziej jak zbiór opowiadań. Poszarpane, nieprzewidywalne. Uwierz mi, mojego czy twojego życia nikomu nie chciałoby się czytać."

Początkowo nie do końca rozumiałam zamysł, traktowałam te życiorysy jak krótkie oddzielne historie, w których przeplatają się tragedie. Z czasem zrozumiałam, że Jakub Małecki ukazuje małe końce świata. Świat każdego z bohaterów kończy się w inny sposób. 

"Świat kończy się, a potem pędzi dalej."

Po bardzo głośnym "Dygocie" nie wiedziałam czego się spodziewać. Jakub Małecki po raz kolejny udowadnia, że jest mistrzem formy i treści. Rzadko sięgam po literaturę polską, w tym przypadku jednak jestem pozytywnie zaskoczona. Wyjątkowa książka napisana w wyjątkowy sposób. 

Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 297

Za udostępnienie książki dziękuję wydawnictwu SQN.

Napiszcie mi czy Wy też będziecie podążać za "Śladami" Małeckiego.

7 komentarzy:

  1. hmmm... nie wiem czy to książka dla mnie, ale jeżeli gdzieś ją zobaczę w bibliotece/promocji to pewnie po nią sięgnę aby sprawdzić
    Pozdrawiam i zapraszam
    Zaczytana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wartościowe. Może nie od razu, ale jednak warto kiedyś tam po nia sięgnąć ;)

      Usuń
  2. Z jednej strony intryguje, a z drugiej... hmm, no sama nie wiem. Może kiedyś tak, sięgnę, póki co - nie jest to "must read". ;)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szybko się wzięłam, ale myślałam, ze to będzie po prostu powieść. Jednak oddzielne historie i tak sa spójne. Warto przeczytać, bo to mądra pozycja, która mogłaby znaleźć się na półce najbardziej wymagającego czytelnika.

      Usuń
  3. Świetna recenzja! A apropo książki to dostałam ją dzisiaj od wydawnictwa wraz z dwoma innymi książkami i jestem "Śladów" chyba najbardziej ciekawa. Mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak tobie! Ale! Już mi się podoba, że coraz więcej polskich autorów pojawia się na rynku wydawniczym ♥
    Pozdrawiam kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka książek do SQN to straszna radość. Uwielbiam ich wydania. Miłego czytania! <3

      Usuń
  4. Świetna recenzja! A apropo książki to dostałam ją dzisiaj od wydawnictwa wraz z dwoma innymi książkami i jestem "Śladów" chyba najbardziej ciekawa. Mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak tobie! Ale! Już mi się podoba, że coraz więcej polskich autorów pojawia się na rynku wydawniczym ♥
    Pozdrawiam kochana :)

    OdpowiedzUsuń