Top 5 ekranizacji

Dzisiaj postanowiłam opowiedzieć Wam o 5 moich ulubionych ekranizacjach. Filmów oglądam dość dużo, ale oczywiście częściej biorę się za literaturę.

Napiszę dla Was tylko o 5 ulubionych ekranizacjach, ale wymienię też kilka innych wartych uwagi. 
5."Pokój" (2015)
Na podstawie książki Emmy Donoghue.
Najnowszy film w moim zestawieniu opowiada o porwanej kobiecie, która wychowuje dziecko w zamkniętym pomieszczeniu. Razem tworzą tam swój mały świat. Chłopiec nie zna prawdziwego życia, ale razem z mamą próbuje wydostać się z zamknięcia.
4. "Przerwana lekcja muzyki" (1999)
Na podstawie książki Susanny Kaysen.

Susanna poznaję Lisę w zakładzie psychiatrycznym. Lisa uczy ją akceptować siebie, ale wpływa też destruktywnie na swoje środowisko. Historia, której akcja rozgrywa się w zakładzie, wstrząsnęła mną i pozwoliła zrozumieć wiele spraw.
3."Szkoła uczuć" (2002)
Na podstawie książki Nicholasa Sparksa.

O tej książce już Wam opowiadałam. Sądzę, że to jedna z najpiękniejszych historii miłosnych. Nic tak skutecznie nie wyciska ze mnie łez. 
2."The perks of being a wallflower" (2012)
Na podstawie książki Stephena Chboskiego.

Ta książka również pojawiła się u mnie na blogu. Tym razem była w zestawieniu 5 krótkich powieści. Sądzę, że główny bohater ukazuje nam świat z pewną dozą naiwności i ogromną wrażliwością. Kolejna historia, która mnie wzrusza.
1."Forrest Gump" (1994)
Na podstawie książki Winstona Grooma.

To zdecydowanie mój ulubiony film. Forrest i jego dobroć za każdym razem mnie urzeka. Pozornie głupi mężczyzna, który jest mądrzejszy od większości ludzi. Jeśli czytasz to i jeszcze nie widziałeś tego filmu to koniecznie musisz nadrobić zaległości!

Pozostałe filmy, które utkwiły mi w pamięci:
  • "Zielona Mila"
  • "Dziewczyna z portretu"
  • "Gwiazd naszych wina"
  • "Strasznie głośno, niesamowicie blisko"
  • "Chce się żyć"
Nie wymieniłam dziś wszystkich moich faworytów i na pewno wrócę do tematu filmów. Dajcie znać jakie ekranizacje Wy uwielbiacie i czy oglądaliście wymienione przeze mnie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz