Kulturalni ulubieńcy listopada

Już drugi raz pokazuję Wam, co mnie porusza, bawi, zmusza do refleksji. Zapraszam na moich kulturalnych ulubieńców tego miesiąca.



1. Książka miesiąca
Bez wątpliwości wybrałam książkę Murakamiego. To było moje pierwsze spotkanie z powieścią tego autora, a na pewno nie ostatnie. Jestem zachwycona tą pozycją i mam nadzieję, że wielu z Was po nią sięgnie. Nadzwyczajnie mądra, poruszająca i prawdziwa. Tutaj możecie przeczytać moją recenzję "Na południe od granicy, na zachód od słońca" :).

2. Cytat miesiąca

"Świat kończy się, a potem pędzi dalej."

Dzisiaj wybrałam cytat ze "Śladów" Małeckiego. Książkę czytałam już jakiś czas temu, ale to właśnie w listopadzie ten cytat chodził mi po głowie. Małecki ukazuje tym cytatem, że każdy przeżywa swoje końce świata, a każdy w okół tego nie odczuwa. Mimo tego, że Twój świat się skończył, to inni dalej żyją w swoich. (recenzja)

3. Utwór miesiąca
"Youth" to moja ulubiona piosenka. Nie znam innej, która wyraża emocje w tak piękny sposób. Ten utwór emanuje smutkiem, tęsknotą. Jest cudowny pod każdym względem.

4. Film miesiąca
"Przerwana lekcja muzyki" to film genialny, ale trudny. Angelina Jolie w swojej roli odnajduje się idealnie. Susanna trafia do zakładu psychiatrycznego i tam poznaje szaloną, niepokorną Lisę. Bardzo emocjonujący i mądry film. 

5. Artysta miesiąca
Dziś chcę przedstawić Pawła Kuczyńskiego, którego być może znacie dzięki Pokemon go. Ten obrazek dość często pojawiał się na wielu stronach. Jednak warto zwrócić uwagę na inne jego dzieła. W dosadny, ale ciekawy sposób ukazuje wady świata.

To już wszystko, czekam na Wasze komentarze. Napiszcie mi o swoich ulubieńcach i dajcie znać, co sądzicie o moich :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz