Kulturalni ulubieńcy grudnia

Jak co miesiąc przychodzę do Was z tym, co w grudniu mnie urzekło. Zapraszam.

Piosenka miesiąca
W tym miesiącu moim ulubionym utworem był "Let's hurt tonight"zespołu One Republic. Klip promuje film "Ukryte piękno" z Willem Smithem. Cudowny tekst, jak zwykle przyjemny wokal i przy tym świetna zapowiedź produkcji.

Książka miesiąca
W grudniu moje serce skradł "Jedyny i niepowtarzalny Ivan". Historia goryla jest równie uniwersalna jak "Mały książę". Jest to pozycja zarówno dla młodszych jak i dla starszych czytelników. Jeżeli o książce chcecie dowiedzieć się więcej to zapraszam do przeczytania mojej recenzji.


Film miesiąca

Jeżeli chodzi o kinematografię to w grudniu chciałabym wspomnieć o "Ciekawym przypadku Benjamina Buttona". Mam nadzieję, że wielu z Was zna już widziało ten film. Jest to historia mężczyzny, który rodzi się jako starzec, a z biegiem czasu staje się coraz młodszy. Film zachwyca swoją oryginalnością i poruszającą fabułą.

Cytat miesiąca 
"Wraca do pracy. Jego mop porusza się po pustym zakątku restauracyjnym jak wielki pędzel. Maluje obraz, którego nikt nigdy nie zobaczy."

Cytat pochodzi z "Jedynego i niepowtarzalnego Ivana". Te słowa bardzo mną poruszyły, ponieważ uświadomiłam sobie, że uważam jako sztukę obrazy, utwory, książki, filmy itd., a pomijam zwyczajne czynności. Każdy człowiek codziennie maluje nowy obraz, którego społeczeństwo nie zauważa i nie potrafi docenić.

Artysta miesiąca

Artura Rojka chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Początkowo wokalista Myslovitz, później solista i organizator festiwalu OFF-Festival. Książka pt."Inaczej" opowiada o jego życiu. Jest napisana w formie wywiadu. Jest to jedna z lepszych biografii, które wpadły w moje ręce.

Grudzień niestety nie był dla mnie obfity w kulturę. W całej świątecznej gorączce zabrakło czasu na czytanie, oglądanie filmów i słuchanie muzyki. Jednak udało mi się znaleźć coś dla Was. Dajcie znać co jest Waszym ulubieńcem grudnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz