Para recenzuje: "Chicago Bulls. Gdyby ściany mogły mówić" - Kent McDill

 Jakiś czas temu mogliście poznać już mojego chłopaka Mikołaja. Dzisiaj znowu napiszemy dla Was razem. Mam nadzieję, że przyjmiecie Go z entuzjazmem.

Mikołaj pisze dla Was pogrubioną czcionką ;)

"Chicago Bulls. Gdyby ściany mogły mówić" to zbiór historii prosto z szatni niezapomnianych Byków. Autorem książki jest Kent McDill, który przez 11 lat podróżował z legendarnym składem. Opowiadane przez dziennikarza anegdoty, ukazują fanom życie koszykarzy od "zaplecza".



Jako ogromny kibic drużyny z Wietrznego Miasta sądzę, że jest to pozycja obowiązkowa na półce każdego fana. W książce znajdujemy ciekawostki, które nigdy wcześniej nie były publikowane. 

Znam ten sport tylko powierzchownie, więc moją uwagę szczególnie przykuwały historie, które ukazywały zawodników od ludzkiej strony. Gwiazdy NBA wydają nam się tak odległe, że wręcz nierealne. Kent McDill ukazuje czytelnikowi, że cieszący się ogromną sławą sportowcy, w gruncie rzeczy są podobni do zwykłych ludzi.


,,Wielu sportowców próbuje się jakoś odwdzięczyć, a niektórzy robią to tak, jak robił to przez te wszystkie lata Michael Jordan. Nie są święci, ale czasami zastępują świętych w ich pracy."


Jestem dzieckiem wychowanym na "Kosmicznym meczu" z udziałem Michaela Jordana, więc wyjątkowo zainteresowały mnie anegdoty właśnie o nim. Autor ukazuje go nie tylko jako nadczłowieka, ale również przedstawia nam jego lęki i słabości. 

Z kolei Dennis Rodman to jedna z najbardziej skandalicznych postaci w NBA. W książce dziennikarz przedstawia jednak go od lepszej strony. Ukazuje, że mimo zagubienia w sławie i fortunie, pozostawał on inteligentnym mężczyzną.  Autor ukazuje dualistyczny charakter Rodmana. 

,,Widziałem przed meczami, jak obserwował rozgrzewających się rywali, żeby ocenić, jak ich niecelne rzuty będą się odbijały od obręczy i jak powinien się ustawiać do zbiórki (...) Mimo że niezbyt interesowała go nauka, był bardzo kumatym gościem." 

Ja szczególną sympatią obdarzyłam Scottiego Pippena, który żyjąc w cieniu Micheala Jordana, poświęcał się dla drużyny. Mimo tego, że jego pensja pozostawiała wiele do życzenia, Pippen zawsze dawał z siebie wszystko. Niedoceniany zawodnik wielokrotnie udowadnia swoją wartość. Jestem pewna, że każdy czytelnik zwróci uwagę właśnie na niego. Muszę również przyznać, że całość czyta się nadzwyczajnie przyjemnie. Być może to z powodu krótkich rozdziałów, a być może to zasługa lekkiego stylu autora.

Nawiązując do ostatniego mistrzostwa legendarnych Byków lat dziewięćdziesiątych: 

,,Historia lubi się powtarzać i z pewnością tak właśnie się stało w tym sezonie. Ale stało się po raz ostatni. Już nigdy więcej. Historia będzie musiała sobie znaleźć jakąś nową opowieść." 

Ale czy będzie ona tak bogata jak ta? Czas pokaże. Może za dwadzieścia lat będziemy z taką żywiołowością wspominać dzisiejszych Cavaliers, bądź Superteam z Oakland. Jednak na tę chwilę lepszej historii ze świata koszykówki próżno szukać. 

Jestem pewna, że każdy zagorzały fan Chicago Bulls chętnie zobaczyłby tę książkę pod choinką. Jest to genialny prezent dla każdego kibica. 

Za udostępnienie książki dziękujemy wydawnictwu SQN.

Wydawnictwo: SQN
Liczba Stron: 320
Tłumaczenie: Michał Rutkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz