Literackie Rekordy Guinnessa

Chyba każdy z nas chociaż raz pomyślał o tym, jak mógłby znaleźć się w Księdze Rekordów Guinnessa. Od dziecka myślałam o tym, żeby pojawić się tam nawet z najbardziej abstrakcyjnym rekordem. Dzisiaj natomiast przedstawię Wam rekordy związane z literaturą. Jedne mniej szalone, inne bardziej, ale wszystkie godne podziwu. Zapraszam.


Na początku chciałabym też wspomnieć, żebyście z przymrużeniem oka traktowali wszystkie podane przeze mnie informacje. Wszystkie dane zbierałam sama i niestety nie mam pewności czy wszystkie rekordy są zatwierdzone i aktualne.

1.Najdłuższy tytuł książki
Najdłuższy tytuł zawiera 1022 słowa i 5820 znaków. Ciekawe jest to, że książka opowiada o Danielu Radcliffe, znanym z roli Harrego Pottera. Na Amazonie tytuł książki zapisany jest po prostu: "Daniel Radcliffe...(1022 słowa)". Autorem książki jest S. Subramonian. Ciekawa jestem tylko, czy sam zapamiętał tytuł swojego utworu.

2.Najdroższa książka na świecie
Jeśli chcecie być posiadaczami najdroższej książki na świecie, to musielibyście mieć w kieszeni 10 milionów dolarów. Wydano zaledwie 119 egzemplarzy. Książka "Ptaki Ameryki" zawiera ponad 1000 ilustracji naturalnej wielkości ptaków. Jeśli Waszą pasją jest ornitologia, a 10 milionów dolarów to mały wydatek, to możecie zostać właścicielami tej pozycji.

3.Najgrubsza opublikowana książka
Na zdjęciu widzicie najgrubszą wydaną książkę. Jest to zbiór historii o Pani Marple autorstwa Agaty Christie. Książka ma 4032 strony i łączną wagę ponad 8kg. W zbiorze popełniono 68 zbrodni. Dziewczyny, nie mam wątpliwości, że i tak zmieściłybyśmy tę książkę w naszych torebkach. 

4.Najstarsza debiutantka
Większość książkoholików marzy o wydaniu swojej książki. Pani, którą teraz Wam przedstawię, ukazuje, że nigdy nie jest za późno na spełnianie swoich marzeń. Bertha Wood swoją pierwszą książkę wydała w wieku 90 lat. Pisząc książkę, bazowała na swoich wspomnieniach. Sądzę, że ze wszystkich wymienionych przeze mnie dzisiaj rekordów, ten powinien utkwić Wam w głowie. Czysta inspiracja.

5. Najmłodszy pisarz, który opublikował książkę
Dorothy Straight swoją książkę wydała w wieku 4 lat. Teraz zadajmy sobie pytanie, jaka jest nasza wymówka?

6. Najwięcej książek przepisanych wstecz
Teraz czas na jeden z najbardziej szalonych rekordów. Michele Santiela przepisał od tyłu 70 książek. Gdybyśmy położyli je jedna na drugiej wieża miałaby ponad 4,5 metra wysokości.

7. Najdłuższe kręcenie Księgi Rekordów Guinnessa na palcu
Himanshu Gupta przez 44 minuty i 20 sekund kręcił na palcu Księgą Rekordów Guinessa. Pochodzący z Indii mężczyzna pobił z łatwością poprzedni rekord. Mi nigdy nawet nie udało zakręcić się piłką, a kręcenie książką przez prawie godzinę to już dla mnie szaleństwo.

A z czym Wy moglibyście znaleźć się w Księdze? To już wszystko, co dla Was przygotowałam. Koniecznie napiszcie mi, czy chcecie przeczytać o kolejnych rekordach. Chętnie poczytam też o tym, co sądzicie o tych przywołanych przeze mnie dzisiaj. Robią wrażenie, prawda? Czekam na Wasze komentarze. Zapraszam do obserwowania bloga i mojej strony na facebooku, jeśli chcecie być na bieżąco ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz