Jak zarazić kogoś miłością do książki?

Jeśli tu jesteś, to pewnie zauważyłeś już, że kocham książki. Jeśli Ty tu jesteś, to pewnie Ty też kochasz książki. Często jednak spotykam ludzi, którzy dotychczas do czynienia z literaturą mieli wyłącznie w szkole. Kiedy zbliżam się do takiej osoby, to często próbuję namówić ją do podzielania mojej pasji, jak to zrobić?

Zacznijmy od tego, że nie z każdym Ci się uda

Niestety, w nie każdym uda Wam się zaszczepić tę miłość. Często osoby, w których domu nie mieszka żaden zagorzały czytelnik, nie dadzą się namówić do czytania. Po sobie rozumiem, że zainteresowania po części wynosimy z naszych rodzinnych domów. Za każdym razem, kiedy widzę jak moja mama z zainteresowaniem sięga po kolejną książkę, przypomina mi się, jak to ona polecała mi kolejne pozycje. Głównie dzięki niej zaczęłam częściej bywać w bibliotece i z chęcią w ten sposób spędzałam swój wolny czas. Nie każdy jednak doświadcza czegoś takiego, więc nie wymagajmy, że ktoś od razu złapie bakcyla.

Jeśli ktoś nie lubi czytać, to nie trafił jeszcze na odpowiednią książkę

Jakiś czas sama często posługiwałam się tym zwrotem. Sądzę, że różnorodność w literaturze pozwala każdemu znaleźć coś dla siebie. Jeśli chcecie kupić komuś książkę, to głównie kierujcie się zainteresowaniami drugiej osoby i ulubionymi filmami czy serialami. Jeśli ktoś jest fanem piłki nożnej, to kupcie książkę, której tłem jest właśnie ten motyw. Niby banalna rada, ale często chcemy, aby nasi bliscy czytali to samo co my, polecamy nasze ulubione książki i sądzimy, że im też powinno się spodobać. Niestety, niekoniecznie.

Opowiadaj dużo o książkach i interesuj się pasją drugiej strony

Wiem po sobie, że dużo daje mówienie o swoich zainteresowaniach. Wtedy widzimy, jak druga osoba reaguje na daną książkę. Obserwujemy, które historie interesują naszych bliskich bardziej. Pamiętajcie również, że Wy nie zarazicie swoją pasją, jeśli nie dacie się zarazić pasją drugiej osoby. Nic w relacjach nie działa w jedną stronę, a przecież nic tak nie łączy, jak wspólne zainteresowania.

Jeśli szukacie książki na prezent dla kogoś i nie wiecie co wybrać, to bardzo chętnie Wam pomogę. Pisać możecie do mnie na mojego Facebooka, którego znajdziecie po prawej stronie bloga (jeśli jesteście na telefonie, to po prostu zjedźcie niżej), ale też na mojego mejla: miazekola@gmail.com. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz